En enkel lösning på komplexa problem
Att anlita en interimskonsult är en snabb och enkel lösning på ett kritiskt organisationsproblem. En konsult bidrar dessutom med ny kunskap, delar med sig av erfarenheter från andra organisationer och ger ny energi i organisationen. En interimskonsult är också objektiv och kan se på verksamheten med nya ögon eftersom vi inte är en del av företagets rotade kultur och personalpolitik.
Interimsuppdrag löser tillfälliga behov, men skapar också värden som ni har nytta av under lång tid framöver.
3 FÖRDELAR MED INTERIM
Kompetens - Spetskompetens när du behöver den.
Snabbhet - En ersättare är på plats snabbt och är expert på att sätta sig in i uppgiften snabbt.
Flexibilitet - Lägre risk, enkelt att förkorta och
förlänga uppdraget
INTERIM ELLER BEMANNING?
Bemanning utgår oftast från att du har ett fungerande
ledarskap, men behöver hyra in hjälp för att klara uppgiften. En interimskonsult däremot har erfarenhet och kapacitet att genomföra organisations-förändringar, hitta lösningar och leda befintlig personal.